تاریخچه هدایا

تاریخچه هدایای تبلیغاتی

تاریخچه کاربرد هدایا در تبلیغات

در خصوص تاریخچه هدایای تبلیغاتی از ظهور تا توسعه و کاربرد آن در تجارت باید عنوان نمود که اهداء محصولات تبلیغاتی برای اولین بار در امریکا اتفاق افتاد.

ظهور

در اوایل قرن 19 برخی از تقویم های تبلیغاتی به عموم مردم بعنوان هدایای تبلیغاتی اهداء گردید. جاسپر میک، یک چاپگر را در اوهایو تولید نمود.

با استفاده از آن توانست که یک فروشگاه محلی را متقاعد کند که برای تامین بگ های خود، از ساک های تبلیغاتی استفاده کند.

در سال 1904، 12 تولید کننده از آیتم های تبلیغاتی برای اولین بار در صنعت تجارت استفاده کردند.

این شرکت ها هم اکنون به عنوان تولید کننده هدایای تبلیغاتی، در انجمن بین المللی یاPPAI، که در حال حاضر دارای بیش از 10,000 عضو است، عضویت دارند.

PPAI نشان دهنده صنعت محصولات تبلیغاتی است که متشکل از بیش از 22,000 توزیع‌کننده و حدود 4,800 تولیدکننده می باشد.

با اضافه شدن شرکتهای تولید کالاهای تبلیغاتی انگلستان و ایرلند به طور رسمی در اواخر 1950 این صنعت بسیار پیچیده‌تر  وتوسعه آن در سال 1970 اتفاق افتاد.

در آن زمان، هدایای تبلیغاتی این صنعت، توسط تعداد زیادی از شرکتهای بزرگ به کار گرفته شد.

توسعه

در سال 1990 خدمات جدیدی برای تولید کنندگان هدایای تبلیغاتی از منابع مختلف پدید آمد. در دهه نود، مقوله کاتالوگ گروهی هدایای تبلیغاتی ایجاد شد.

عضویت در یک کاتالوگ گروهی نیز میتوانست شرایط خرید را بهبود بخشیده و شبکه‌ای از شرکتها را معرفی کند.

همچنین ارائه محصولات تبلیغاتی با تخفیف نیز یکی از روشهای شرکتهای تولید هدیه تبلیغاتی بود.

اهدای هدایای تبلیغاتی در کریسمس با توجه به رسم هدیه دادن، بسیار برجسته شد و جنبه فرهنگی پیدا کرد.

اوایل قرن 21 کاتولوگ تبلیغاتی در فروش کالاها نقش موثری یافت که نشان‌دهنده طیف محصولات بازار بودند.

در سال 2007، به جای نامه‌های پستی که قبلا رواج داشت، کاتالوگ به لیست مشتریان هدف ارسال شد.

تا اینجا، تاریخچه را مرور نمودیم.

هم اکنون

هدیه تبلیغاتی در حال حاضر به عنوان موثرترین روش تبلیغات در جهان شناخته میشود.

در حال حاضر استفاده از کالاهای تبلیغاتی در طول سال به صورت دوره ای در غرب رواج دارد.

هم اکنون، شرکتهای تولید هدیه تبلیغاتی، با نیروهای مجرب سعی در یافتن منابع هدایای خلاقانه دارند.

همچنین، نمایشگاه‌هایی در جهان برگزار میگردد که میتوان به نمایشگاه تجارت ملی انگلستان اشاره نمود.

در سال 2004، راه تجارت هدایای تبلیغاتی با ورود به اینترنت و سفارش آنلاین تسهیل گردید.

از مطالب دیگر سایت بازرگانی دشتبان دیدن کنید.

بازرگانی دشتبان | دیجی تحریر

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *