اسرار موفقیت در تبلیغات آینده
اسرار تبلیغات از حروف اول پنچ عنصر مهم و ضروری برای تبلیغات شکل گرفته است که عبارتند از:
- استراتژی تبلیغات
- سبک و ساختار تبلیغات
- رفتارها و رویکرد تبلیغات
- ابزارها و الگوی تبلیغات
- راه کارهای نوین برای تبلیغات
توجه دقیق به هریک از این عناصر و استفاده درست از آنها باعث میشود تا تبلیغات کسب و کار آینده را بتوان مفیدتر و موثرتر انجام داد. برای روشن شدن موضوع هر یک از این عوامل را مورد مطالعه قرار میدهیم.
اولین سر تبلیغات | استراتژی
هدف هر تبلیغ، تغییر دادن میزان آگاهی، نوع برداشت و ترجیحات مصرفکننده یا مخاطب برند میباشد و استراتژی تبلیغ چگونگی دستیابی به این هدف را بیان میکند.
به عبارتی دیگر استراتژی تبلیغات آینده ترکیبکننده عناصر آمیخته خلاق یعنی مخاطب هدف، ارزشهای محصول، رسانه ارتباطی و پیام تبلیغاتی است. تبلیغات آینده بدون استراتژی مشخص نمیتواند مفید و موثر باشد و در نتیجه باعث هدر دادن منابع میشود.
رقابت در تبلیغات آینده سازمان ها را وادار خواهد ساخت تا علمیتر و اصولی تر به تبلیغات بپردازند و با تفکر استراتژیک و نگرش سیستمی و توجه جدی به مشاوره و تحقیقات بازار مسیر مناسب، جهت گیری درست و روشهای بجا برای انجام تبلیغات آینده فراهم آورند.
دومین رموز موفقیت تبلیغاتی | سبک و ساختار
سبک و ساختار تبلیغات آینده باید متناسب با شرایط آینده باشد. بنظر میرسد با جهانی شدن بازارها و بازاریابی نوین دیگر نمیتوان با ساختارها و سبکهای متداول و سنتی سلیقههای مخاطبین بسیار متنوع را پاسخ داد.
اگر بپذیریم که در بازارآینده بازاریابی انبوه جای خود را به بازاریابی تفکیکی و تقسیمبندیشده و سرانجام به بازاریابی انفرادی خواهد داد، این نکته مطرح میگردد که از اسرار موفقیت تبلیغات آینده، تبلیغات تقسیمبندیشده ، ویژه و حتی انفرادی است، که در آن سبکها و ساختارها تغییر خواهند کرد و هر اندازه سبک و ساختار تبلیغات با نوع مخاطب و محصول، هماهنگی و نزدیکی بیشتری داشته باشند اثربخشتر خواهند بود.
سومین اسرار تبلیغات | رفتارها و رویکرد
تبلیغ برای انسانهاست و رفتار انسانها بطور دائم تحت تاثیر مجموعهای از عوامل شامل نیازها، انگیزه، محرکها، امکانات، انتظارات، ترجیحات، ادراك ها و عوامل فردی و اجتماعی و محیطی تغییر میکند.
در نتیجه تبلیغاتی مورد پذیرش خواهد بود که به رفتار شناسی در بازارهای داخلی و خارجی توجه جدی نموده و فرآیند تصمیمگیری خریداران و عوامل موثر بر رفتار مخاطبین را در قالب یک رویکرد سیستمی مورد مطالعه و بررسی عمیق و دقیق قرار دهد.
چهارمین اسرار در تبلیغات | ابزارها و الگوها
تغییر فراگیر است و بسیاری از ابزارها و الگوها را در هم میریزد. تبلیغات آینده نیازمند ابزارها و امکانات نوین و الگوهای مناسب است.
به همین دلیل آشنائی کامل با انواع ابزارهای ارتباطات اطلاعات، تبلیغات و تحقیقات و فراهم کردن آنها در حد و اندازه مناسب یکی از اسرار مهم در موفقیت تبلیغات آینده است.
پنجمین اسرار تبلیغات | راه کارهای نوین
تغییرات و دگرگونیها راه کارهای جدیدی را برای دستیابی به اهداف تبلیغات مطرح ساختهاند. برای آشنائی و آگاهی از راه کارهای جدید لازم است تا واقعیتها را بشناسیم و فاصلهها را کم کنیم.
بازار جهانی و رقابتی فرصتهای زیادی را فراهم میآورد اما برای استفاده از این فرصتها لازم است تا از طریق یادگیری، همفکری و همکاری یا آموزش، مشاوره و تشکل گرائی با انواع راه کارهای نوین تبلیغات آشنا شویم.
راهکارهای نوین تبلیغات به عنوان یکی دیگر از اجزای اسرار تبلیغات آینده بیانگر مدیریت اجرائی تبلیغات است که برای شناخت و استفاده از آنها لازم است تا به دو نظریه مهم توجه شود که عبارتند از نظریه یادگیری و نظریه فراموشی و سازمانهای فراموش کننده (نظریه فراموشی و سازمانهای فراموش کننده یعنی یادگرفتن اینکه چه استراتژیها، سبکها و ساختارها، رفتارها، الگوها و ابزارها و راهکارهائی را که درگذشته داشته و انجام میدادیم چگونه فراموش کرده و کنار بگذاریم؟
تمامی اسرار فوق نزد مشاوران ما در بازرگانی دشتبان است.
بازرگانی دشتبان
فروشگاه دیجی تحریر
0 دیدگاه